dag 13 tm 16 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu dag 13 tm 16 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu

dag 13 tm 16

Door: Laura

10 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Zo. Weer tijd voor de vierdaagse update!
Dag 13:
weer vroeg op om met de bus weg te gaan! Eerst een rit van 4uur naar Picton waar ee over moeten stappen op de ferry naar wellington. Helaas sluit hij niet aan en moeten we 2,5uur wachten. Toen we binnen liepen bij de 'ferry regelruimte' (het gebouw waar je naar toe moet als je met de ferry wilt, geen idee hoe het heet) werd er omgeroepen dat onze ferry vertraging zou hebben maar dat als je snel was je met de voorgaande mee mocht (die expres 15inuten langer bleef wachten). Geluk bij een ongeluk dus! Echt een vet grote ferry (weer wat anders dan het pondje naar nederhemerd) (schrijf je dat zo mam??). De rit duurde 3 uur en na ongeveer 2uur kwamen er hele grote golven waardoor we enorm van links naar rechts hobbelde. Je raad het al: ik werd misselijk! Kit natuurlijk bang dat ik de boel onder zou kotsen dus maar ff naar het dek gegaan. Gelukkig voelde ik me redelijk snel weer beter en heb ik de zakjes niet hoeven te gebruiken (nu gebruiken we ze als boterhammenzakjes haha). Lekk er vanaf de ferry met onze backpack langs de weg gewandeld richting het hostel. Wat een oude meuk zeg! Ze probeerden retro te zijn maar het was echt oude troep. De bedden vielen bijna uit elkaar (en ja natuurlijk lagen wij bovenin), en we haddenniet echt spraakzame kamergenoten.
Nou wij op pad naar het stadje en daarna lekker vette hap bij de mac op (ik wilde zooo graag ff wat ongezonds voor een keer). S avonds maar met zn tweetjes flink geouwehoert aangezien alle mensen alleen maar op laptops zaten. Gelukkig De volgende dag op naar taupo!
Dag 14
Hoppaaaa weer vroeg in de bus! Naar taupo! Wellington heeft wel een heel mooi station trouwens! De locals reizen hier ook veel meer met de bus! Je ziet het meteen:het zijn een soort bolle gekleurde mensen. Lijkt op een mix van eskimo's en indianen. Echt Maori achtig, leuk om terug te zien! In taupo aangekomen naar hey hostel: leuk sfeertje! Voelt zelfs een beetje als thuis! Er is een hond en leuke mooie alaapruimte. Ook een grote keuken met goede chillruimte! Lekker zelf pasta pesto gemaakt wat echt lekker was weer een keertje! Zelfs genoeg voor 2dagen! S avonds warmw choco met een koekje. Het koekje was alleen zohard dat onze tanden zo wat braken. En de warmw choco was zo smerig dt we hem meteen weg hebben gegooid haha.nog ff in bed met de kamergenootjes gebabbeld! Gezellig goed dagje dus! :)
Dag 15
Redelijk op tijd op om flink aan de wandel te gaan! Op naar de huka falls! Onderweg weer heel veel mooia gezien! De rivier was ook heel gaaf! Beeeetje jammer dat de waterval meer een letterlijk 'water-val' is. Maar dan wel van 1meter. Niet zo spannend dus! Nou op naar de maancraters! Wij lopen wn lopen, zijn op een punt de bordjes gewoon op.. nou wij zelf nog een extra pad gevolgd (bleek dat we vet omliepen in een rondje en maar 15meter waren opgeschoten). Toen waren we rr klaar mee en besloten gewoon weer terug te gaan! Hele lange weg weer terug en uiteindelijk kwamen we bij de natuurlijke hotspa's aan! Echt een ideale ervaring! Natuurlijk bad van 30graden, heel relaxed! Gezellig in het gezelschap van een local (die ik niet verstond) met zn hond! S avonds maar weer lekker gerelaxeddd! Goed hostel om te relaxen! (Deze keer wel met lekkere hotchoc!:p)
Dag 16
Jaaaaa! Eerste keer echt uitgeslapen! Zo fijn! Lekker laat op. (9.30 haha) lekker taupo verkend en lamgs het meer gehiked. Ook nog lekker in het stadje gewindowshopt! En de 'coolste' mac van de wereld gezien (viel behoooooorlijk tegen, was met een vliegtuig waarin je kon eten haha). Toen we terug kwamen weer naar de hotspa geweest! Lekkaaaah! Alleen hij werd het steeds warmer en warmer! Het steeg behoorlijk naar onze kop dus weer snel eruit! Dit was de eerste grijze en echt regenachtige dag. Maar hè geeft niet:wij vermaken ons wel!

Tot snel weer! Mijn vingers kunnen niet meer haha