dag 42 tm 44 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu dag 42 tm 44 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu

Door: Laura

14 Juli 2015 | Australië, Noosa Heads

Dag 42:
Eerst met de bus een kort ritje naar Noossa! Iedereen zegt Hoe fantastisch mooi het is dus ik heb hoge verwachtingen! Op het station aangekomen worden we eerst opgepikt Door een shuttlebusje. Ritje van 5minuten naar hostel, door het national park! Aangekomen bij het hostel zie ik het paradijs! Helemaal roze met een grote buiten area. Overal hangmatten en zitzakken, boeddha's en nog meer hippie dingen! Aardige mensen en live gitaar vermaak! We hebben een eigen unit met 4 anderen en slapen zelfs op een eigen kamer. Heel fijn plekje dus! Na de spullen gedropt te hebben zijn we naar main beach gegaan om de coastal walk te doen. Heel mooi weer en een super mooie walk! Noossa is absoluut fantastisch! Echt magisch Hoe mooi! Zelfs een walvis gezien in de verte die aan het spelen was en een schildpad die even lucht kwam happen! Eindelijk weer een keer mooie natuur! Tijdens de walk zijn we de irritante hagenees weer tegen gekomen (Hoe groot is die kans) en vertelde ons dat zijn plannen (gelukkig) anders zijn dan die van ons haha! Terug in het hostel blijkt een jongen in dezelfde unit te slapen die ook op dezelfde kamer in Brisbane was! Ik heb nog even gezellig met whatsapp gebeld en daarna een filmpje gekeken! Vroeg naar bed want morgen bushcamp!!

Dag 43:
Vroeg uitchecken dus nog maar eventjes naar het strand! Lekker op het strand Nog beetje geslapen en daarna terug naar het hostel. Met de shuttlebus naar het station om opgepikt te worden Door de bushcamp bus! Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat we gaan doen of Hoe ik het moet verwachten maar we zien het vanzelf wel haha! Eerst een stop gemaakt om boodschappen te doen: de Franse busgenoten zijn saai en praten nauwelijks Engels, maar 3 hele gezellige Duitse kerels en een Israëlische zijn super tof! Beetje teleurgesteld dat Annabel niet in de bus zat. Op bushcamp aangekomen het terrein verkent en ja hoor: Annabel was er al! ^^ daarna beetje bij het water zitten ouwehoeren. Het kamp zit naast een plek waar hele arme mensen in puin leven dus dat voelt een beetje raar. Maar voor de rest heel tof! Volleybalveld, tenten met een soort 'nature material' stapelbed. En tenten met matjes. Een overkapping met simpel keukentje en barbecue. Een kampvuur en een soort badhuishokje. S avonds lekker barbecue'en en goon drinken rondom het kampvuur! Gezellige gesprekken en lekker warm! Zelfs nog wat worstjes gegrilt! Goon ging er ook prima in haha. Tijdens het slapen in het stapelbed wel wat koud gehad maar niet zeuren en bikkelen: gewoon wat extra kleren aantrekken! Ik sliep wel in het bovenste bed want ik was bang dat er beesten anders onder me zouden kruipen haha.

Dag 44:
Lekker vroeg op om de kano briefing bij te wonen. Eerst de keuken moeten opruimen omdat al die Duitsers op het kamp dat niet doen (hele onbeschofte groep). Eenmaal in de kano is het heeeerlijk weer! Hup alleen in bikini Door de everglades kanoën! Heenweg ging aardig goed! We zijn wel met zn 3e een paar keer gecrasht tegen bomen en een paar keer bijna omgeslagen maar hé, verder ging het goed! En wat is het mooi joh! Ik kan het niet goed uitleggen maar zo in je kano in een rivier met een soort regenwoud om je heen! Het eindpunt was een plek waar je in het water kon springen en kon zonnen. Wel beetje klein maar ach: gezellig om elkaar meer te leren kennen. Ik ben die Duitsers wel echt beu. Ze weigeren Engels te praten dus sluiten een hoop mensen buiten (muv Andy Nils en Toby dan). Iedereen ging al terug maar wij lagen beetje te luieren dus uiteindelijk als laatste gegaan. Daar hadden we spijt van want de wind ging steeds harder. We hebben zo hard gepeddeld en kwamen nauwelijks vooruit! Haha wat een ellende was dat! Uiteindelijk hebben we het natuurlijk ook gewoon gehaald maar waren we wel net te laat om de 2meter grote kangaroo te zien haha. Toen snel gegeten want we hadden enorme honger! Na het barbecuen ging het regenen dus kampvuur zat er niet in. Annabel ging naar bed want die is ziekig aan het worden. Drankspelletjes aan de tafel dan maar! Helaas waren die asociale Duitsers niet van plan om Engels te praten. Dus tja de Engelse meiden hadden helemaal een hekel aan alle duitsers. Andy was heel snel al heel zat en had hun auto onder gekotst. Dus na dat de jongens in de stromende regen de auto hadden schoongemaakt, gingen we maar met Toby en Nils drinken. In het tentje (dit keer met matrasjes) hadden we onze 'goon coat' aan (zoals ze dat hier noemen) dus koud was het niet haha!