dag 9 tm 12 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu dag 9 tm 12 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu

dag 9 tm 12

Door: Laura

06 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson

Zo, ik zit weer in de bus dus tijd om weer een verhaaltje te schrijven!

Dag 9.
Lekker geslapen! Gisteren nog leuk gehad met de kamergenootjes! Eentje praat in zn slaap (eeerg grappig haha). Weer redelijk op tijd op aangezien we zelf naar de gletsjer gaan hiken! We zijn langs de weg via een route gelopen. Door een soort regenwoud en jungle waarna je bij de gletsjer uit kwam. De gletsjer was leuk om te zien maar Nog steeds behoorlijk ver weg. Dus voor ons was vooral de weg ernaartoe leuk haha. Toen Op de terugweg nog extra weggetjes genomen waardoor we uiteindelijk 5uur ondeeweg zijn geweest. En ja: wel 20km gelopen!! Ik ben best trots op ons haha. Bikkels! Terug in het hostel Nog gezellig gekletst met de kamergenootjes en erg gelachen om een franse vrouw van +/- 45 die op onze kamer lag en al om half8 ging slapen en snurken. In het stadje is verder niet zo veel te doen dus gelukkig de dag erna weer verder!
Dag10
Lekker vroeg op om weer in de bus te gaan! Op naar Nelson! De busreis duurt echt 10uur ofzo. Mij hoor je op zich niet klagen hoor. Lekker veel bijslapen en genieten van al het moois onderweg! Jeetje wat is het hier weer mooi. De westkust is net zoals in een film. Links de zee en rechts de groene bergen. En dan een schitterende weg daar tussen die van links nae rechts kronkelt! Heel gaaf! Tussendoor nog gestopt bij de pancakerocks (rotsen die de vorm hebben van opgestapelde pannenkoeken) en de blowholes. Hier kom de zee heel hard terecht in de onderkant van een soort trechter waardoor het water omhoog spuit. Het zonnetje geeft me echt het heeeerlijke vakamtie gevoel! Hopen op snel meer zon en warmte! In het stadje aangekomen al snel ontdekt dat ook hier niets te doen is. Pfff saaie bedoeling. Alleen deze keer helaas ook een rare kamergenoot. Krijg ongeveer een hald kruisverhoor. Nog wel snel een trip naar Abel Tasman kunnen boeken voor morgen! Jeeeej. Snel slapen dus!
Dag 11
Weer om 6uur op! Klaar maken voor het super mooie nationalpark abel tasman! We hebben 3kwartier staan wachten op de bus maar helaas kwam hij niet opdagen! Ohnoooo! Nou van alles gebeld en gelukkig konden we het naar de dag erna verplaatsen (omdat we laat in de avond geboekt hadden, konden ze het niet meer verwerken). Nja terug naar het hostel dan maar. We hadden uitgecheckt en konden pas weer om 2uur inchecken. Ik dacht maar een ding: Hoe gaan we ons in godsnaam 6uur vermaken???
We zijn zelf gaan hiken door de bergen. We vonden een padje en zijn het gevolgd. Langs beekjes en over de berg, door het weiland met koeien tot we niet meer verder konden en terug! Onszelf goed weten te vermaken Tot 1uur dus een toen maar terug gegaan naar het hostel. Gelukkig mochten we vervroegd een kamer in.
De rest van de avond reisdingetjes geregeld, geairhockeyd en gedart. Goed vermaakt dus!
Dag 12
vroeg op en deze keer wel opgehaald! Jeewwj! Ook beter weer dan gisteren dus eigenlijk is het alleen maar een voordeel. Eerst met de bus dua opgehaald en daarna door naar de boot. Al heel mooi om te zien vanaf de boot! Ook leuke zeehondjes gezien:)! Dan worden we gedropt op een strandje en mogen we zelf gaan hiken! Suuuper vet! Je hoort niemand behalve vogels. Het is zo ontspannen met niemand om je heen! Hele mooie zee en beekjes! En super gaaf om weer im een soort jungle!! Uiteindelijk 3,5 uur gelopen met ongeveer 10,5 km berg op en afwaards! Nog een uurtje op het strand gerelaxed en toen weer een hele reis terug! S avonds lejker uitgebreid gedouched en filmpje gekeken! Weer vroeg op voor de oversteek naar noord!