dag 1tm 4 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu dag 1tm 4 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu

dag 1tm 4

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg

29 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

hallo allemaal! Zo hier ben ik dan! Na een heeele lange reis veilig in nieuw zeeland! Na een vlucht van 12 uur met suuuuper goede service en veel te hebben geslapen (nouja ik dan), kwamen we in Maleisië aan. Bloedheet natuurlijk en we moesten 12uur onszelf vermaken. Met een taxi naar Kuala Lumpur om daar de Twin Towers te zien (ja die hebben ze daar ook en het is een heel ding blijkbaar). Boven op de toren zagen we pas goed Hoe het daar erbij staat. Een mix van zakenstad en sloppenwijk bij elkaar en weinig moois te zien. Ik had eigenlijk compleet wat anders verwacht van Maleisië. Vervolgens zijn we zelf (super stoer vond ik) op eigen houtje met de metro naar de andere kant van de stad gegaan. Daar zijn we naar eeb heel mooi park geweest en naar een heel groot bird park. Nu zagen we echt Hoe mooi Maleisië is met een soort jungle net naast de stad. Die Vogels waren af en toe wel iets te groot/dichtbij waardoor ik weer even als een klein bang meisje leek (goede bioloog die ik ben). Uiteindelijk weer zelf naar het vliegveld gekomen om daar met asian air te vliegen: slecht idee. Je krijgt op een vlucht van 10uur echt niets en de ruimtes zijn gemaakt voor kleine mensen. Toch wel wat kunnen slapen. In Sydney een aantal uur op het vliegveld doorgebracht aangezien er te weinig tijd was om echt op pad te gaan. Toen we gingen boarden kwam ik er achter dat ik a. Mijn visum niet had geprint en b. We ook een vlucht terug moesten hebben naar Australië omdat wr anders niet mochten boarden. Nou wij als een idioot snel een vlucht geboekt en visum geprint (die dus uiteindelijk niet geprint hoefde te worden). Gehaast naar het vliegtuig en parktisch meteen boarden. 'S nachts in nieuw zeeland aangekomen voelden we meteen dat het winter is. Holy wat is het koud! Met de taxi naar het hostel waar in een brievenbusje onze sleutel lag en een briefje waar het was. Heerlijk geslapen en nu eerste dag op pad. Naar stadje en laatste dingetjes regelen. Christchurch is een grote vervallen stad door de aardbeving (nuOverdrijf Ik maar het ligt wel ongeveer helemaal in de bouw) dus het was niet echt bijzonder. Vandaag alweer veel issues met het kiezen tussen slaapplaatsen etc. Maar hé uiteindelijk komen we er wel!! Morgen naar queenstown! Heel vroeh (6.15) dus snel naar bed!

  • 30 Mei 2015 - 14:24

    Remco:

    Je maakt het mee zusje! Leuk dat reizen. Maar nu lekker op pad :). Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Mijn eerste reis

Australië en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2015

dag 50 tm 53

14 Juli 2015

dag 42 tm 44

14 Juli 2015

dag 42 tm 44

14 Juli 2015

dag 45 tm 49

06 Juli 2015

dag 40, 41

Actief sinds 23 Mei 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 4052

Voorgaande reizen:

26 Mei 2015 - 26 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: