dag 26 tm 29 - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu dag 26 tm 29 - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu

dag 26 tm 29

Door: Laura

29 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Dag 26:
Heerlijk geslapen weer! Rustig ontbeten en opgestaan. Doei gezegd tgen Janette en natuurlijk super bedankt voor de laatste dagen! Gary heeft nog met ons zitten kletsen en vervolgens ons naar de bus gebracht waar hij ons heel lief nog ging uitzwaaien! Aangekomen in whangarei moesten we even zoeken naar Judy en Kevin want ik had geen idee hoe ze eruit zagen! Maar meteen een goede klik na de eeste hallo. Wat een ontzettend lieve en enthousiaste mensen! In de auto meteen maar even gestopt bij David (zoon van Anna, andere nicht van mijn vader) en zijn vrouw en 3 kids. Zo gastvrij weer en hele leuke kinderen (ja mijn moedergevoel speelde weer op haha)! Vervolgens bij de school van Judy even gestopt en toen heerlijk thuis geluncht! Na het eten door langs Willem (weer een andere neef van mijn vader) op zijn boerderij. Weer aardige mensen maar wel wat terughoudend. Terug thuis hebben we heeeerlijk gegeten en carrot cake op (oooh wat was dat lekker!). kk heb het recept gevraagd dus wie weet krijgen jullie binnenkort echte kiwi-traditie cake! Ook heerlijk om s avonds gewoon lekker als een echt thuis gevoel op de bank filmpje kijken en kroelen met Benji (de spoedel haha). Oh en wat een heerlijk bed ook! Een speciale gastenkamer en badkamer. Heerlijke luxe!
Dag 27:
Vroeg op voor weer een volle dag! Eerst kristy ophalen (dochter van judy) die in town bij een vriendinnetje was blijven slapen. Heel leuk meisje! En ook heel gezellig! Nog even bij zorb-voetbal gekeken (voetballen im van die ronde opgeblazen ballen) en door naar Adriana(dochter van Willem). Woont met vriendinnen samen (soort luxe studentenwoning buiten het centrum. Even zitten babbelen aangezien ze weer naar Nederland wil komen volgend jaar! Nog langs een paar art gallerijen gereden maar die waren helaas dicht! Dus toen zijn we naar Whangarei heads gereden om daar een hele mooie looproute te doen! Heel gaaf om van buitenaf op een berg op het stadje te kijken! Lekker geluncht op het strand en genoten van het uitzicht! Op de terug weg langs een kiwi-plukkerij geweest, wat eruit ziet als een wijngaard. De kiwi's hier zijn trouwens echt heel heel lekker! En nog langs lammetjes van de buren gereden. Eigenlijk was het de bedoeling te zien hoe ze die temmen (simpelweg bijna hetzelfde als bij een hond), maar de buurvrouw ging in plaats daarvan alle namen eb verhalen van de schapen opnoemen haha. Erg schattig! Judy heeft weer een super lekkere maaltijd gemaakt (goede kok!) En s avonds heb ik lekker Nog met jelt geskyped! :)
Dag 28:
Weer een volle dag! Redelijk op tijd weer op om met Nellie (nicht van papa) naar tante Sjaan (zus van oma) te gaan. Kristy ging gezellig mee! :) heel leuk om te zien waar ze woont en hoe het met haar gaat! Ook leuk om te zien dat ze beetje Engels en Nederlands door elkaar spreekt. Maar vooral leuk ook dat ze even weer in haar moedertaal kon spreken in haar eigen huisje natuurlijk! Uiteindelijk zijn we afgezet in de stad waar we lekker een beetje hebben rond gelopen en winkeltjes hebben gekeken. Ook leuk bij de haven! Jenny (nicht van papa) kwam ons ophalen waarna we eerst bij haar thuis gingen lunchen, en vervolgens naar een look-out point gegaan waar we over heel whangarei heen keken en een herdenkingsplaats was! Erg mooie plek. Daarna nog de whangarei waterfalls gezien (met een wandelroute), de wintergardens en Nog een speciale art-gallery die op Koning(inne)dag daar omgetoverd wordt Tot een Nederlands paradijs! John (neef vam papa) kwam ook nog even langs en daarna zijn we gedropt bij de sporthal waar we Judy als verassing gingen supporten! Maar natuurlijk hadden we niet goed gecommuniceerd en moest ze pas een uur later spelen haha! Nou maar weer terug naar huis en lekker thuis nog chillen!
Dag 29:
Vroeg op en iedereen heel erg bedankt! Wat een leuke mensen! Voelde me zo thuis net alsof ik soort van echt thuis was! Kristy heeft ons heel lief bij de bus afgezet waarna we naar auckland gingen! Eenmaal in auckland weer even wennen om terug in een grote stad te zijn! Het hostel is best prima maar de kamers hebben geen ramen! Nouja niets aan te doen, gelukkig wel goede ventilatie haha. De rest van de dag beetje door de stad gedwaald en winkeltjes gekeken en de haven bekeken. S avonds naar de pubquiz en uiteindelijk een gezellig groepje met vreemden gevormd! Best prima! Ik snapte er helemaal niets van haha maar goed ik zat er gewoon voor de sier bij! Maaaar we hadden m wel gewonnen! Dus 50$ cheque voor drank! Nou lekker wat drankjes en shotjes gehaald! En natuurlijk om 12uur jarig dus gefeliciteerd Door kit en wat random mensen haha en natuur hadden mama en jelte mij heel lief een berichtje gestuurd!