dag 45 tm 49 - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu dag 45 tm 49 - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu

dag 45 tm 49

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg

14 Juli 2015 | Australië, Frasereiland

Dag 45:
Opstaan en alles opruimen. Eerst even Andy uitlachen om de avond ervoor natuurlijk en doei gezegd. Met de bus terug en meteen Door naar Hervey Bay! Daar gearriveerd eerst onszelf geïnstalleerd en door naar de briefing. We moesten groepjes van 7 maken voor de boodschappen en de auto's. Kit en ik zaten in andere groepen. Mijn groepje bestaat uit de duitse twins, een duits stelletje, een jongen uit whales en een uit hawai! Gezellige groep lijkt me. Tijdens het boodschappen doen heb ik maar voorzichtig de leiding genomen aangezien ik er een beetje awkward van werd. Een hoop: 'Ik vind alles best' en 'maakt me niets uit' waar we niet echt verder mee kwamen. Helaas geen fabio gezien die we eigenlijk na Sydney hier weer zouden meeten :(. Nou eerst met groepje alles regelen en toen ik langs de receptie liep werd ik blijjjjj: fabio had een late check in! Woehoe! De rest van de avond meteen goed bijgekletst en veel gelachen! Toen Op de kamer ook meteen al wat gekletst met de andere groepgenoten en vooral ons staan te verbazen van wat er allemaal in het hostel gebeurt (kerel die letterlijk iedere wasbak en wc na elkaar heeft vol gekotst en meisjes van 15 die dronken in een string onze kamer binnen kwam lopen). Natuurlijk was dat goed gespreksvoer. Nu lekker slaaaaapen want morgen al om 5 uur op!

Dag 46:
Achterlijk vroeg op om alles in te pakken, ontbijt en lunch voor de groep te maken en een voorlichting bij te wonen. De voorlichtingsvideo is zo slecht dat ik me weer 15 jaar voel als ik m aan het uitlachen ben! 'Slow is safe' en achteruit lopen met je armen gekruisd op je borst als je een dingo ziet, blijven er wel in denk Ik haha. In mijn auto hebben we 2 drivers (Curren en ik), dus ik heb Curren maar eerst laten rijden! Haha dan hoef ik niet meteen de straat op met rechts het stuur en links rijden haha. Met de ferry naar fraser island; meteen al gezellig met iedereen! Met onze oude, bijna uit elkaar vallende auto crossen we over stranden en inland Door de meest hobbelige en diepe paden! Enorm gelachen en daarnaast ook gewoon heel veel moois om onderweg te bekijken! Eerste stop was een meer: het was zo bewolkt en mistig dat we niets zagen! Wat jammer! Tweede stop: een ander meer waar we niets van zagen! Toen ging ik rijden! Eerst kreeg ik de auto niet gestart. Lekker voor schud na 4x haha! Zowel Ik als Curren hadden geen flauw idee wat er mis was. Nou tijdens het rijden:kicke!! Meest onmogelijke paden, riviertjes en zandheuvels waar je in kan driften! BAM! We zagen een dingo! Maar iedereen reed Door dus misschien was het te gevaarlijk om te stoppen. We draaien ineens om, en rijden terug. Maar omdat wij als laatste wagen aansluiten kwamen we niet echt dichtbij wat ik natuurlijk mezelf en de auto niet aan kon doen aangezien wij m als eerst zagen. Dus zoals mijn wagen me noemt, kan de 'crazy dingo woman' naar boven en zorgde Ik voor wat entertainment met mijn meest Australische accent de dingo te blijven volgen en dichterbij te rijden dan de wagens voor mij. Haha mijn wagen vond het volgens mij prima vermaak. Daarna nog in het catfishlake gezwommen. Bij het kamp aangekomen: 15 meter van het strand vandaan! Kleine tipihutjes waar we met zn 3e in slapen (kit, Roos en ik). Mini keuken met barbecue en een zeil als afdakje met tafels en zitplanken. Geen douche, wel een dixi. Maar die is bijna vol dus iedereen moet in de bosjes/strand plassen (samen ivm dingo's). Natuurlijk meteen gegeten, en daarna Drankspelletjes! Het ging aardig hard en iedereen had m vrij snel hangen (begonnen om 6uur aangezien het hier om 5uur al donker is). Een hoop vriendinnetjes gemaakt door samen in de bush te gaan plassen haha. Toen met zn alle naar het strand om de suuuuper mooie sterrenhemel te bezichtigen! Het is hier zo helder echt fantastisch. Nog nooit zoiets moois gezien! Vallende ster gezien en natuurlijk een wens gedaan! Fabio studeert sterrenkunde dus lekkere uitleg bij alles wat we zagen! Daarna nog met Rebecca en Curren Veel te diepe conversaties gehad over hoe klein wij zijn ten opzichte van het heelal en maatschappelijke problemen haha. Het bleeeef maar door gaan maar we vonden het zelf vooral heel diep! (Volgende dag onszelf daarom natuurlijk heel hard uitgelachen). Echt enorm genoten van onze ontzettend leuke groep! Echt zo veel leuke mensen! Heel open en gezellig! Na een hoop geschreeuw en overgeven van een aantal hebben Curren en ik alles opgeruimd zodat de dingo's niet zouden komen. Zoey heeft wel een dingo gezien rondom de tenten terwijl ze op de wc zat!

Dag 47:
Heel vroeg op staan! Voel me kiplekker, maar als een van de weinige maar haha! Ik heb meteen even het ontbijt en lunch voor de groep gemaakt en kreeg nog complimentjes van de begeleider voor het opruimen. Vroem vroem weer crossen! We zijn naar India heads geweest (helaas geen haai gezien) en daar bijna op een slang gestaan! Onwijs mooi uitzicht en echt ongelooflijk mooi Hoe blauw alles daar is! Ook meteen dolfijnen gespot! Bij de Champagne Pools ook lekker Gezwommen. Wel nog beetje koud maar ach! Daarna door naar de sandblow, wat heel gaaf was om te zien en Eli Creek waar we lekker door hebben gebanjerd! Alles is zo ongelooflijk mooi! Net zo mooi als Op de foto's! Echt niet normaal! Onderweg ook nog ongeveer 15 walvissen gezien! Heel dichtbij komen ze! Ze waren bijna allemaal aan het spelen. Twee hebben wel 5minuten met de vinnen op het water staan klappen. Echt zo gaaf om dat te zien! Ik heb halverwege de dag weer de chauffeur gespeeld. Tot op een bepaald moment, midden op het open strand, mijn auto ermee stopte. De koppeling en versnellingen deden het allebei niet meer! Ik natuurlijk bezorgd of dit door mij kwam. Er kwam vloed dus eerst de auto naar boven geduwf en toen kwam Rango (de begeleider) terug. Hij zei dat het aan de auto lag en het altijd zomaar kan gebeuren. Hij moest verder rijden aangezien hij zonder versnelling of koppeling ofzo moest gaan rijden. Onderweg was hij aan het rijden; bellen en vloeken op andere auto's tegelijkertijd. Echt een Australiër. Weer terug bij het kamp weer gebarbecuet en Drankspelletjes gedaan. Ik had alleen niet zoveel gedronken maar de rest wel haha. Op een gegeven moment kwamen de mannen voor het toilet/dingo beschermers ook erbij. Gezellige boel! Ik was heel moe dus ging naar toen er nog een aantal aan het rondspoken waren. S nachts heb ik 2x een dingo gevoeld! Ik sliep in de foetus houding waardoor mijn kont tegen de tent aan lag en naar buiten een beetje een bobbel vormde. En ik werd wakker omdat ik twee keer iets ertegenaan voelde schuren! Maar iedereen lag al te slapen. Woehoe!

Dag 48: vroeg op! Pfff slaap te kort joh! Nou op naar meckenzi lake! Meest mooie lake ooit! Lekker weer maar het meer was Nog wel koud! Toch gezwommen natuurlijk! Ook een hele fotoshoot gedaan met de hele groep! Meest hilarische filmpjes en foto's ooit gemaakt! Daarna terug naar de ferry. En lekker in slaap gedommeld toen we weer op een normale weg reden! Terug thuis alle smerige kleren gewassen en met de hele groep pizza gehaald. Die van mij en Caroline waren ze vergeten dus duurde erg lang. Gelukkig hebben Caroline en ik onszelf enorm vermaakt met de meest flauwe humor ooit die niemand anders snapte haha. Daarna ging iedereen filmpje kijken maar ik ging appeb met jelt na al die dagen no wifi. Daarna lekker douchen en ff gewoon rustig op mijn kamer. Wel heel veel gedaan en gezien in de afgelopen dagen dus prima even relaxen!

Dag 49:
Vroeg uitchecken! Afscheid nemen van alle fantastische leuke mensen! Naar waarschijnlijk zien we ze snel weer ergens! Daarna lekker ontbeten en eten alvast gekookt voor s avonds. Foto's gewist en strand geprobeerd. Het was alleen te veel wind! In de zon was het heerlijk maar Door de wind was het fris en leek het een zandstorm! Daarna met het groepje dat de nachtbus pakt filmpje gekeken. We zijn nu met zn 8e over van de 28 en gaan allemaal naar airlie beach en hetzelfde hostel ook! De bus zir stampvol dus iedereen maar1 stoel. Dat wordt een lange nacht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Frasereiland

Mijn eerste reis

Australië en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2015

dag 50 tm 53

14 Juli 2015

dag 42 tm 44

14 Juli 2015

dag 42 tm 44

14 Juli 2015

dag 45 tm 49

06 Juli 2015

dag 40, 41

Actief sinds 23 Mei 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 4066

Voorgaande reizen:

26 Mei 2015 - 26 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: