dag 50 tm 53 - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu dag 50 tm 53 - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu

dag 50 tm 53

Door: Laura

21 Juli 2015 | Australië, Whitsundays

Dag 50:
Compleet gebroken in airlie aangekomen! De stoel zat voor de wc dus kon niet naar achter! We konden nog niet inchecken dus eerst maar onze bagage gedropt. Op naar het strand met de hele groep. Bij toeval kwamen we Becca en Hannah Nog tegen dus nu zijn we nog met zn 10e over van de frasersquad dus een en al gezelligheid! Er is ook een marktje met kraampjes (en een paar kamelen, lekker random!), dus het ziet er al snel uit als een gezellig dorpje! Snel even ingecheckt en geluncht, en iedereen zit gezellig op dezelfde kamer! Daarna zijn we bij de lagoon Nog even gaan chillen om proberen een beetje bruin te worden want daar hebben we Tot nu toe niet zoveel tijd voor gehad! S avonds zijn we met de hele groep gaan drinken voor de verjaardag van Alice! Zelfs nog wat andere fraser vrienden kwamen mee drinken! Een en al plezier! Een hoop spelletjes en goon verder gingen we Nog op stap. Helaas kwamen we bij de eerste tent niet binnen omdat Jerry te dronken was. En de andere clubs wilde ons niet. Om 12uur dus maar op de rotonde lekker random voor Alice gezongen! Uiteindelijk toch ergens naar binnen geweest maar na 15minuten toch maar naar huis, met natuurlijk eerst een stop bij de macdonalds! En natuurlijk gezellig met zn alle Op dezelfde kamer!

Dag 51:
Redelijk op tijd op voor de check out! Helaas komt de tour pas om 2uur dus daarvoor nog lekker met zn alle bij de lagoon chillen. Bij de bus weer met een fraser vriend herenigd en nu zijn we met 9e van de frasergroep die naar dezelfde whitsundays trip gaan! Lekker met de boot naar een eiland waar we met alle backpackers in een verlaten resort verblijven! Zwembad, bar en hutten zijn na fraser wel echt een luxe! We hebben een hut samen met 2 meiden uit Engeland. Op het begin moest ik even wennen, ze waren nogal anders en vooral heel direct. De eerste vraag die we kregen was of er in nieuw-zeeland Veel knappe mannen waren. Na een uurtje of twee draaide mijn mening wel bij. Super aardige en grappige meiden die gewoon erg direct zijn. Voor het eten nog naar een lookoutpoint gewandeld voor de mooie zonsondergang te zien! Helaas gingen we naar ons gevoel iets te vroeg terug dus morgen revanche! Wel mooi contrast te zien Door de sterren die al in de donkere lucht te zien zijn met de zon die ondergaat bij bergen. Het eten was natuurlijk pasta (want daar eten backpackers al niet genoeg van). Na het eten leuke spelletjes gespeeld en vooral gelachen om Hoe fout het ging! Alleen ging iedereen na de spelletjes weg dus waren wij de enige die over waren en werden dus de bar uit gezet. Op de pier Nog naar shooting stars gekeken en natuurlijk veel gewenst! Om 12 uur ongeveer naar bed dus nog redelijk op tijd ook!

Dag 52:
Lekker vroeg om 6.30 op staan! Eerst met zn alle ontbijten en daarna op de boot! Hele dag lekker gedobberd en in de zon gelegen! Lekker met de meiden gekletst en natuurlijk ook stops gemaakt! De eerste stop was whiteheaven beach. Met een klein gammel bootje met veel te veel mensen naar het eiland. Prachtig blauw strand met witte banen van het hagel (?) Witte zand! Het mooiste uitzicht wat ik misschien wel heb gezien op mijn reis! Lekker een ongegeneerde fotoshoot gehouden natuurlijk en op zoek gegaan naar baby haaitjes! Die komen daar om rustig op te groeien. Niet kunnen vinden helaas! Daarna nog lekker even bruin proberen te bakken en naar het look out point geweest. Wauw! Fantastisch mooi uitzicht! Vanaf boven wel een haaitje gezien en pijlstaart roggen! Weer terug met het gammele volgestouwde bootje naar de boot! De volgende stop werd gemaakt bij het koraalrif! In onze über lelijke roze en blauwe anti-jellyfish pakjes over het koraal gesnorkelt! Normaal heb ik lichte paniekaanvallen als ik weer eens niet kan ademen aangezien de snorkel vol met water zit, mijn bril beslaat en ik met mijn lenzen aan het vervelen ben terwijl de grote boze waterwereld onder mij zit en ik dit niet kan zien, maar gelukkig ging het nu dus veel beter! Je kwam ontzettend dicht bij het koraal wat mooie kleurtjes had! Ook de vissen waren mooi! Maar in curaçao vond ik het toch meer speciaal! Meer vissen en meer uitgesproken kleuren! Ik was lekker aan het dobberen toen ik ineens een enorme (lees: meer dan een meter lange) vis onder me zag. Toen was Ik er klaar mee en ging met licht versnelde ademhaling terug naar de boot haha. Nu helpt het natuurlijk ook niet dat er een sharkattack was in byron, drie dagen nadat wij daar hadden gesurft. Maar ach, ik leefdus Nog! Er was Nog een lief jellyfishje die wel licht leek te geven! Heel snoezig! Daarna weer lekker verder gedobberd en nog zeeschildpadden gezien! Terug op het resort Nog een keer naar de zonsondergang gaan kijken! Heel mooi! Lekker rustig aan douchen enzo rn vervolgens karaokeeee!! Zelf stiekem goon gedronken (wat officieel niet mocht maar ze zeiden er ook niets van). onze naam was: Tyler and his sassy ladies, aangezien tyler als enige man van onze groep over is! Aangezien ik enorm van karaoke hou en Liz ook kwameb we Nog al vaak aan bod en hebben we ons natuurlijk van onze beste kant laten zien haha! Met behoorlijk wat drankjes op rn een hele hoop optredens verder nog even naar de vallende sterren wezen kijken! En natuurlijk weer gewenst! Er kwamen Duitse kerels bij zitten waar we totaal geen zin in hadden dus zijn we met zn 5e op onze kamer gaan zitten om verder te drinken! Opeens kwamen de Duitse jongens binnen voor een afterparty. Gelukkig konden we ze al na 10 minuten weg jagen! Lekker weer slapen!

Dag 53:
Jeeeej wederom vroeg op! Lekker om 7uur aab het ontbijt voor de bushwalk! Mooie natuur maar niet zo indrukwekkend als de dag ervoor! Dat kan natuurlijk ook niet! Dat was zo magisch! Wel super veel vlinders gezien en een tactiek geleerd voor kokosnoot kraken! Daarna spullen gepakt, uitgecheckt en naar maanvissen gekeken :). Goed iedereen bleef 15 minuten staan, wat ik een beetje te veel van het goede vond! Daarna lekker weer geluncht, bruin gebakken en met de boot mee. Lekker beetje ingedoezeld! Terug in Airlie Beach Nog bij de lagoon gelegen met alle meiden! Dikke knuffels gegeven aan iedereen die we misschien niet meer gaan zien. Raar om zo Doei te zeggen! Helaas geen afscheid kunnen nemen van Liz en Becca maar daar heb ik al een afspraak in Londen mee gepland voor over een jaartje ofzo! ^^ s avonds de nachtbus gepakt met Kit en Alice naar Cairns! Laatste stop voor we weer terug gaan!