dag 21 tm 25 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu dag 21 tm 25 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van lauravermeulen93 - WaarBenJij.nu

dag 21 tm 25

Door: Laura

20 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Dag 21:
redelijk op tijd op om naar het maoridorpje te gaan! Er waren heel veel verschillende dus we hebben naar de prijs-kwaliteitverhouding gekeken en de winnaar werd:Te Puia! Lekker te voet er naartoe: uurtje wandelen en Nog wat sightseeing in het o-zo-moie (kuch) Rotorua. Hoe verder uit het dorpje Hoe beter het werd!
In het park zelf heel veel mooie houtsnij/beeldhakwerken gezien. Echt heel gaaf dat ze dat dus nog steeds doen! Toen gezisn hoe de Maori's er vroeger bijzaten (soort indianenhutjes:p). Ook geprobeerd een kiwi te zien maar helaas kwam hij niet uit zijn hok dus alleen op camera het beestje mogen meemaken die zo bijzonder is dat daarom alles hier kiwi heet. Vervolgens nog op naar de geisers en het vulkanische landschap. Ook echt heel gaaf om te zien! Geiser spuit heel hoog en daar omheen is overal damp van de warme grond en stenen door de vulkanische grond. Heel gaaf! Net alsof je in een filmscene rondloopt. Kan er nog steeds niet bij dat dit gewoon natuur is. Zo fantastisch mooi! Uiteindelijk ook nog een dans/maori voorstelling gezien. Wauw kicke! Vooral die wardance is heel gaaf! Van die grote dikke mannen die super gave gezichten trekken en er op los slaan (tegen hun eigen lichaam). Loved it! Weer terug thuis nog lekker met een groep film gekeken en in bed ons stuk gelachen om onze kamergenoten. Enorm grappige gasten die zelf niet eens doorhebben joe grappig ze zijn!
Dag 22: vroeg op voor een hele lange dag in de bus! Lekker veel bjjgeslapen en van het uitzicht genoten. Tussenstop in Auckland: niet echt fun. Nu al geen zin om nieuw zeeland straks af te moeten sluiten met zo'n grote stad! Eenmaal in Paihia aangekomen was Ik verkocht: heeel klein stadje aan een schitterende baai! Loveit! Echt vakantie gevoel even! In het hostel kwamen we er echter wel achter dat het hier niet zo druk is in de winter: 7 mensen in totaal in het hostel! Wel 2 leuke Nederlanders waar we filmpje mee hebben gekeken (nadat we eerst 10 minuten engels hebben zitten ouwehoeren aangezien we van elkaar niet wisten dat we Nederlands waren haha). S avonds gebeld door Janette (nicht van papa): of we morgen mee wilden met Gary op de boot vissen: jazeker wel!
Dag 23:
Wederom redelijk op tijd op:klaar maken voor de boot! Gary pikte ons op bij het hostel en vervolgens naar de boot gereden. Gary is echt ontzettend aardig en heel vriendelijk! Echt een zachtaardige jager/boer/visser! George, de man van wie de boot is en die ik (oops) de hele dag greg heb genoemd, was ook super aardig! Oorspronkelijk een Griek maar hier naartoe geïmmigreerd. Echt heeeele leuke dag gehad! Heerlijk weer met het zonnetje en gekeken hoe speervissen in zn werk gaat! Lekker hard met de boot rondgevaard en zelfs nog 'the hole in the rock' en seals+pinguins gezien! De vangst was maar liefst 14 vissen (1roze maumau, blauwe maumau, butterfish, sushimi) en 5 crayfish! Echt kicke! Nog mee naar Gary en Janette voor thee en uiteindelijk ook nog mee gegeten (oa visvangst van vandaag!).
Dag 24:
Lekker geslapen en spullen ingepakt om naar Mark (neef van papa) in KeriKeri te gaan. Eerst me doodgeschrokken omdat iemand het hostel belde voor mij. Gelukkig wss het Janette die vroeg of we ook bij familie in Auckland langs wilde gaan (heel lief natuurlijk!). Mark pikte ons op sameb met kleine Devon (4jaar), die nog een beetje verlegen was. Thuis sloeg het meteen om en was het een heel leuk en enthousiast mannetje! Mark is ook echt een hele leuke gezellige kerel! Lekker geluncht en toen heeft Mark ons meegenomen naar de rainbow waterfalls (heel mooi en groot!) En naar het pakoutiforest waar enorm gtote en dikke bomen staan. Heel gaaf! Ook nog het stenenhuis gezien (eerste ooit in nieuwzeeland) maar door een klein foutje (Devon gleed uit in het water) toch maar naar huis voor droge kleren. Devina was al thuis (vrouw vam Mark) en is ook echt ontzettend aardig en een enorm leuk mens! Thuis lekker gerelaxed en veel zitten ouwehoeren. Nog even met Devon gespeeld en natuurlijk met de hond! Het was ook echt enorm fijn om weer in een normaal bed te slapen en in een normaal huis! Echt ideaal!
Dag 25:
vroeg op om naar Devon zijn preschool te gaan kijken! Leuk! Een soort peuterspeelzaal. Daarna heeft Mark ons bij Gary en Janette afgezet in kawakawa. Voor de middag nog naar de glowwormcaves gegaan! Heel gaaf! Enorm veel kleine lichtjes (als de droomvlucht), en lekker veel informatie gehad van onze privetourguide! Ook nog eend heel veel geld bespaart doordat we een wat onbekendere grot hadden. Thuis lekker soep op en met Gary mee op de farm. De farm is meet dan 600 hectare groot! Dus het is echt enorm! Het us ook niet als bij ons vlakke akkers maar hier zijn allen maar heuvels. Echt een enorm mooi valei achyig uitzicht! Schitterend! Heel de farm met de jeep/truck gezien! Door rivieren heen en steile heuvels op en af. Vervolgens achterop de quad de rest van de farm bezocht: kicke!! Super steil omhoog en naar beneden echt gaaf! Zelf ook nog stukje gereden wat niet zo'n succes wad haha. Door de bushbush watervallen bezocht. Gezien Hoe de honden de stieren opjagen! Zo gaaf! En als kers op de taart gaan jagen! Zelf ook geschoten en ja hoor: een kalkoen! Echt enorm gaaf! S avonds nog op jacht naar possums en konijnen maar alleen Gary had wat. Weer lekker geslapen in het heerlijke normale bed! Wat een topdag!

• 20 Juni 2015 - 12:50

Angelie :

Hoi dames,

Echt geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Enjoy !!! XXX

• 27 Juni 2015 - 18:44

Roos:

Wat super leuk om allemaal te lezen! Geniet er nog maar lekker van, dat moet zo te lezen wel goed komen :) xxx